عدالت و اخلاق دو مقوله ای است که صهیونیست ها تعهدی نسبت به آن ندارند . ملت اسرائیل امروز بر شالوده ای از فساد، سرکوب و ناعدالتی قرار گرفته است . به گونه ای که پایان صهیونیسم بسیار قریب الوقوع است . احتمال زیادی وجود دارد که نسل حاضر آخرین نسل صهیونیست باشد . ممکن است که بعد از این در اینجا کشوری یهودی همچنان پا بر جای باشد، اما زشت و ناآشنا خواهد بود . 

مبارزه ما برای بقای قوم یهود، به کشوری از شهرک نشینان قانون شکن و فاقد اصول اخلاقی تقلیل یافته است که گوش شنوایی برای شهروندان خود و دشمنان خویش ندارد .

دولتی که عادل نیست بقا نخواهد یافت . اسرائیلی ها از فرزندان خود می پرسند که انتظار دارند 25 سال دیگر در چه جایی زندگی کنند، و فرزندان آنها در مقابل شگفتی والدینشان صادقانه اعتراف می کنند که نمی دانند، و این هر روز شمار بیشتری از اسرائیلی ها را به درک شرایط موجود رهنمون می سازد . شمارش معکوس برای مرگ جامعه اسرائیل آغاز شده است . راحت است که صهیونیست باشی و در شهرک های کرانه باختری بیت ال و افرا زندگی کنی.

 چشم اندازی که در کتاب مقدس توصیف شده زیباست . می توان از میان گل های شمعدانی و کاغذی نگاه کرد و اشغال گری را ندید . این نمی تواند سرانجامی داشته باشد . حتی اگر اعراب سر فرود آورند و شرم و خشم خود را فرو خورند، این نمی تواند سرانجامی داشته باشد بنایی که بر بی رحمی نسبت به انسان ها ساخته شده باشد لاجرم فرو خواهد ریخت.

به خاطر داشته باشید این تنها دیوانگانند که به هنگام فرو ریزی ستون ها در طبقه بالا، خود را به رقص سرگرم می دارند . اسرائیل که توجهی به کودکان فلسطینی ندارد نباید متعجب شود که آنها سرشار از نفرت خود را در مراکز تفریحی اسرائیل منفجر کنند . آنها در مراکز تفریحی ما زندگی خود را نثارالله می کنند، چون زندگی شان چیزی جز شکنجه نیست .

بین اردن و دریای مدیترانه دیگر اکثریت یهودی وجود ندارد . و از این رو هموطنان من! بدون پرداخت هزینه نمی توان کشور را حفظ کرد . نمی توانیم اکثریت فلسطینی را به زیر چکمه های اسرائیلی بگذاریم و هم زمان تصور کنیم که ما تنها دموکراسی خاورمیانه هستیم . بدون حقوق برابر برای یهودیان و اعراب دموکراسی نمی تواند وجود داشته باشد . ما نمی توانیم کشور و اکثریت یهودی را در تنها کشور یهودی جهان حفظ کنیم . خواهان سرزمین بزرگ اسرائیل هستید؟ مسئله ای نیست.

همچنین بخوانید :

از دموکراسی دست بکشید .در این کشور، نظامی کارآمد برای جدایی نژادها تاسیس کنید و به همراه آن محیطهای محصور و اردوگاه هایی برای اسیران . خواهان اکثریت یهودی هستید؟ مسئله ای نیست . یا اعراب را بر واگن قطار، اتوبوس، شتر و الاغ سوار کنید و همه را دسته جمعی بیرون کنید یا خود را به طور مطلق از آنها جدا کنید . راه میانه ای وجود ندارد.

خواهان دموکراسی هستید؟ مسئله ای نیست . یا ایده سرزمین بزرگ اسرائیل را رها کنید، و همه شهرک ها و پست های بازرسی را بردارید، یا به همه، از جمله اعراب، حق کامل شهروندی و حق رای بدهید . البته نتیجه آن خواهد شد که کسانی که خواهان دولت فلسطینی در همسایگی ما نبودند، باید به واسطه صندوق های رای دولت فلسطینی را در دل اسرائیل بپذیرند .

نخست وزیر باید گزینه ها را صریح و بی پرده مطرح سازد: نژاد پرستی یهودی یا دموکراسی.

اوراهام برگ رئیس مجلس کنست بین سال های 2003 - 1999 و رئیس آژانس یهود بوده است . ماخذ: گاردین .

منبع:hawzah.net